Framtid

Tanken är att så småningom finna sig ett hem vi trivs i, en stad vi kan kalla för våran. En trygg fast punkt. Vi velar mellan Sundsvall och Åre just nu. Jag har lite inbillad kärlek till Umeå utan att någonsin varit där, vi får se vad som händer. Just nu är allting på paus, jag har möblerat om i sovrummet och äntligen fixat våran walkincloset men det är bbara tillfälligt allting, vill inte lägga ut en massa kosing på ett hus vi snart ska flytta ur. Kan ju säga att vi hökar hemnet så det står ur öronen, det händer absolut ingenting, varför flyttar ingen för? Det jag blir som mest sur över är det huset vi faktiskt ville ha, med sjötom och allt, perfekt size för oss små människor utan barn, huset har varit uppe och nosat på nästan 2miljoner för två år sedan, ingen har visat intresse, men så när vi nu äntligen tycker att fan vi tar väl de och får fixar vattenskadan själv. DÅ blev helt plötsligt hela jävla sundsvall sugen på samma kåk. Blä på er! Så Det blev sålt nyss och vi får väl bara skaka bort det från axlarna och jaga ett tag till. Åre lockar oerhört mycket just nu bara för luftens skull. Återstår att se!
 
Inspiration till kommande hem -
 

Enkelhet







göra själv typ!

Mam blir alldeles



denna soffa mååste jag göra. den har hin gjort från en gammal skinnsoffa. wow.



Mitt kontor i framtida hemmet dka ha denna vägg.
Inspiration från http://www.vintagerevivals.com/


åh sommar




Husqvarna

Ibland måste man våga göra om, prova för att se om det blir bra, nu vet jag inte hur många de är som faktiskt är här inne och kikar men från och med nu kommer hag att använda denna blogg som min efna inspirations portal, vilka bilder som hellst gällande hus och hem kommer att dyka upp för att jag ska få samla allt på samma ställe. Enjoy








tänk att ha denna hemma

Lösning nr 1

min tanke var först att jag skulle ha en stege på toan, men det va liksom lite svårt att hitta den perfekta så jag åkte till pappa, vi kollade i ladugården och vips hade fargubben en bra idé! Jag såg det inte framför mig innan färgen kom på, så jag målade och satte krokar och måtade dörren till taket, det blev kalas. Finns det ingen möjlighet att borra hål i väggar som typ våtutrymmen så ska man använda fantasin o fan va fint de blev.









Det våras för värme

Åh sådan underbar dag! Mötte upp två vänner på en snabb shopping tur det slutade med blommor hemma och massa Levis kläder, Lovely!
 
 

Välkommen du vackra vår

Att vara ledig en vår dag som denna, underbart! Dagen kommer att dedikeras till mig själv. Dagens plan är, kliva upp 8, ta en promenad, plocka videkissar och annat smått o gott, åka på stan och köpa blommor och kanske något att unna mig själv, storhandla, åka och träna hund och kanske ett gym pass. The perfekt day. Nu tar jag och lotsar mig upp ur stolen och beger mig ut, solen, här kommer jag!
 

PÅSKA PÅ

Oh så härligt, äntligen börjar snön, återigen, att tina bort. Jag älskar vintern men inte när den kommer med bakslag och retas med slask. Nu är det snart April och vi ska börja påskpynta, har funderat flera gånger om jag ska skita i pyntet i år, men samtidigt vill jag göra någonting! Jag ger er lite inspiration i bilder jag googlat fram.
Jag är ledig på onsdag så ska köra städning, och leta fram alla fjädrar jag har och ut i skogen på jakt efter mossa och videkissar och kvist!
 
Kanske lägga en slant på några fina små tulpaner och lavendel och andra påskblommor att plantera hemma.
 
Det här gav mig lite inspiration till att använda äggskal. Ska prova plantera någon slags grodda i kanske kan det gå?
 
 
(SÅ har jag nu införskaffat en ny dator(!) finally, och internet kommer snart till mig, så jag kommer kunna vara mer aktiv. Blev lite problematiskt när vi sa upp bredbandet i Januari.)
 

The mess we left behind

Idag står de två tjejerna bakom A beautiful mess för morgonens inlägg, vill jag se något fint så gör jag ett besök där!


en fjäderlampa jag ska göra till vårat framtida kök.




Har länge velat samla på Mateus porslin så det blir de också i framtiden. Igår sa min man att det är inte mycket vi kan göra just nu så vi får se på alternativ och planera. Vi söker efter ett fint hus vid vattnet så vi letar, o letar..



För din synskull









Pinterest rekommenderar jag återigen starkt till alla att börja följa om ni är nörd på att söka inspiration! lättsamt och mycket fina bilder. Det jag delar med mig av nu är lite tankar kring tavlor.


Lite grönt är skönt!

Äntligen, när jag fyllde år så fick jag buketter med tulpaner, det spelar ingen roll vart dom ställs så passar dom in. Så vackra!


Du underbara kök

Låt dig inspireras!












sorry screenshots men ni måste få se. tips till er som ännu ej testat, ta ner appen pinterest. Är ni fantasifulla och gillar inspiration get it!

Min underbara vintersenap

Jag lovade dela receptet om denna senap blev god, Äpplig senap. Helt klart värt att prova göra. Gjorde min 2veckor innan jul, åt precis upp det sista till Jons goda kålsoppa, 15januari! Blev godare och godare ju längre den fick stå! Vill man mildra smaken kan man späda med creme fraiche. Perfekt gå-bort-gåva eller julklapp. Min fick i sig en tsk dijonsenap också utöver receptet.




lånad från ICA appen.

Vart har du gömt dig

Jag SKA bli bättre när det kommer till fina bilder, men min kamera är så tung att ta fram. Jag tränar för fullt så snart har jag inga anledningar till att vara lat.
Medans mannen lagar älgfärsbiffar i pitabröd med tzatsiki så tänkte jag visa er köket nu, jag behövde 3n förändring nu när julen är utstädad så det fick bli lite ommöblering!



har även gjort om i hallen och finrummet men det får ni bilder på när jag har dagsljus eller min nikon i handen. Älskar mina sockerbits lådor som jag fick av pappa i somras, jag hat kuddar i en och skärbrädor och plåtburkar i andra, fint!
Jag trivs men längtar verkligen efter vårat dröm hus, som vi faktiskt, har börjat rita upp! En vän till oss är arkitekt och nu har vi börjat med insidan av huset, kul! Längtar till det blir klart:)